fredag 8. mars 2019

Skal Æ Tinder Gold eller Skal Æ Ikkje?

Tinder gull. Ah jaså.  Hundre spenn per måned.


Jeg kan hundre krone i måned. Det er ikke det. Før internettet brukte man ofte noen tusen lapp per måned på ufruktbare kveld på byen, på fest og fylla, på guttetur, på konsert.....alt med ja, kanskje jeg treffe blikket til en annen. Te gusta senorita


Det er ikke pengene, det er prinsippet at noe på internettet skal koste litt for en ubestemt fordel.


Hoved argumentet mot å betale for Plus eller Gull er at man ser de som har likt deg / høyre sveivet deg FØRST i 'feed'en. Gjensidige likes virker som det blir match uansett ? Hvorfor betale for å få en forhåndsvisning av dem som ikke vil høyere sveive over deg men Likte deg bare kanskje litt?


Det blir litt spillteori her. De damene, i min sak som rødblødig hetero man, som betale for Gull setter da pris på at det er litt utelukkende. Det er VIP rom. De har betalt og vet at nå har de Like til Like som er 'exclusive' . En man som setter pris på å møte hans neste dame, er villig å betale litt å bli med i klubben? Men er det en 'zero outcome' spill uansett? Alle tror det skal bli spesial der inn på Gullgruven, men de jobber fort gjennom alle som likte dem, finner ut at de er bare vanlige mennesker som leter etter noe uvanlig og du er desidert ikke det, og tilbake til den store fiskebekken uten Gull kort medlemskap?


Ah, ja men, man kan skjule både avstand du er fra andre og alder! Flirt over hele lander, universe og men barn fra 18 år.....Og blir mistenkt med en gang for å bruke gamle bilde og nå er grått og sliten, eller at du spiller på de dagene man kommer inn fra offshore og vil ha en Ligg in Stavanger eller Bergen før hjemreisen fullføres?


Jeg er bare egentlig nysgjerrig på kvaliteten og alders spektret til dem som likte meg og jeg er der med ti pluss likes.


Men er det slikt at Tinder har 'bots' og Trolls på bøkene?  Er det lokkemat at du fort får ti likes fra damer som har fått rabatt eller gratis gull for å like hundre nye manfolk per måned? Konsporasjons teorien?


Ja vel, ikke fult så uvanlig at man blir lokket inntil ting med falske damer. Vi var en gang ut på byen et sted i eller nær Glasgow i Skottland med noen utadvente gutter som var verken sjenert heller redd. Det var et splitte nytt utested, liksom klubb, bar , chill, og det var mange der. Men få tiltrekkende dame det oppfattet vi med en gang Bortsett for noen få som liksom viflet rundt og flirtet litt, men virket plutselig opptatt som om de var på oppdrag. Og det var de faktisk. De var fra et eller annet byrå for aspirant skuespillere eller modeller og hadde blitt betalt av bareieren å stille opp i det første helgen at de var offisielt open-for-business.


Ingenting ny der. Sikkert folk ble lokket til gudstjenester i gammel Egypt av lett kledd og fine damer som fikk ekstra korn og kylling for å stille opp på tempelen.


Det var et måneds tilbud som fløy inn og så ut av min innboks. Synd jeg ikke tok den opp, suget litt på varen og bestemte meg at de enten ville være hjelpsom for meg som singel (og forbi best før datoen) eller er det mest hjelpsom for de som investerer i TInder of har en ny inntektsmodell basert på  utnyttelse av ensomhet ?


Det er da en prinsippsak for meg. Jeg vil ikke være en over ivrig fjols, heller ikke en snob, heller ikke en som er desperat nok å betale for damekontakt utenom den gammeldags på fylle sjekking som koster skjorta uansett nå med øl nesten hundre lapp per halveren.



Ingen kommentarer: